петак, 11. мај 2012.

Život je lep 01


        Svaki dan krećem pregledom mejla na koji stižu ponude grupne kupovine, sa raznih sajtova ali meni favorite: kupime ili grupovina i stvarno se oduševim pojedinim ponudama, posebno sa onim koje odskaču od onih kozmetičkih ( nije da meni korekcije ne trebaju, od noktica do mrsavljenja ali nisam fan ).
I.....jednog dana me oduševi ponuda knjiga od Gorice Nešović i to sve tri knjige koje je pisala i to za samo 350 din po knjizi a u prodaji su knjige oko 700 din. Izdavač je Mascom ec/booking , bravo za njih. A znate ono, danima gledam knjige i uvek malo para ili mi se omakne pa kupim nesto drugo, a Goricu obozavam da slušam još iz perioda jutarnjeg programa na B92. Njeni komentari,  puni duha me nasmeju još u krevetu dok sam i ustanem tako vesela i uvek se pitam kako da se odužim toj ženi ali i njenom dragom kolegi Draganu. Divan su tim,  zar ne?
Prijavim se za ponudu i zaista srećna totalno što ću postati vlasnica njenih knjiga (kako je malo potrebno da budemo srećni, a meni je kupovina i čitanje knjiga prava sreća)
Konačno knjige u mojim rukama i taj osećaj miline me obuzeo i jedva dočekah trenutak da počnem da čitam.

knjiga : Nije strašno ako padneš - strašno je ako ne ustaneš

            To je bio prvi naslov koji sam počela da čitam ali je to Goricina knjiga koju je poslednju napisala od tri napisanih. Šta da kažem sem da sam knjigu pročitala u jednom dahu, koliko je životna i iz nje iskrenost emocija prosto navire, sa svakom stranom knjige. Sa svojim iskustvom životnim, toliko sličnih situacija sam čula i videla i dogodile su se mojim bližim ili daljim poznanicama i prijateljicama i zanimljivo je da je svaka reagovala drugačije, meni neshvatljivo ili shvatljivo ali ova Goricina priča mi je ostavila tako jak utisak. Koliko čovek polako utone u problem a da nije svestan toga iako ljudi koji ga vole, to vide ali su im ruke vezane. Kolika je snaga glavne junakinje Danice koja je u jednom trenutku prepoznala svoj porok i krenula putem isceljenja svoje duše i života. Ali i svi smo svedoci koliko je alkohol ušao u sve pore života, u svako godište, oba pola. Koliko ljudi koji piju svakodnevno, ubeđuju sebe da mogu svakog dana da prestanu?
A koliko njih samo misli na piće i trenutak kad utrnu a sve ostalo je ne važno?  Zato mi je i na kraju knjige značajan navod iz knjige:  Alkoholizam od prve do poslednje čaše, od pisaca Z.Stanković, D.Begović.
Koji je to okidač u životu, koji te prosto otera u porok ili da odbaciš svoj život utapajući se u tuzi ili u samo sažaljenju? Koliko ljudi unesrećiš svojim ponašanjem?  Kako da prepoznaš taj trenutak i zatražiš pomoć ili kako priznati sebi da si krenuo "tim putem"?
Mislim da ova knjiga opisuje problem koji je zaista tu među nama i da svi možemo naći primer iz bliže okoline. Da li opravdati ljude koji se prepuste ili postoji ona opcija da je to i bilo u tim osobama, da nisu životni borci ali je bio potreban okidač?
Da li naša deca treba da trpe i gledaju te situacije, ni kriva ni dužna,  već životno nevina?
Zar svi u životu ne doživimo veeeelikoooo razočarenje i to u svoje najbliže, u one kojima smo najviše verovali i sa kojima delimo život ?
Koliko njih se posle pada nisu nikad digli, već su život proveli u agoniji zvanoj alkohol? 
Eto koliko pitanja posle čitanja Goricine knige ali ipak u meni i optimizam i jedan lep osećaj, da se glavna junakinja bori, kreće u promene, svesna svoje zavisnosti i nada u pobedu i svesnost da svakim danom propuštamo neki lep trenutak, preopterećeni problemima, slepi za lepote. Dodir i zagrljaj naše dece, veseli ljubimac koji samo čeka jedan dodir ili trenutak pažnje koju uzvraća stostruko...
Daj da otvorimo oči, uši i raširimo ruke, udahnemo duboko i kažemo samo:
Nije strašno ako padneš - strašno je ako ne ustaneš

pa čak i kad te u životu zgrabi bolest, ne prepuštaj se.Bori se  


Slika korice knjige skinuta sa sajta Mascom ec/booking





Нема коментара:

Постави коментар