петак, 30. новембар 2012.

Život je to 08


Nasilje ili zlostavljanje podrazumeva svako ponašanje ili radnju učinjenu protiv ženine volje, a koje je ugrožava: psihički, fizički, seksualno, ekonomski, ili ugrožava njeno spokojstvo.


25. 11. Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama.
Veći deo dana sam razmišljala o poslednja dva slučaja, nasilja nad ženama-devojkama iz naše bliže okoline: jedan iz Novog Sada koji je završen tragično i jedan baš iz Zemuna (devojka je gostovala u emisiji Sanje Marinković), koji je za sada smiren, a dokle će ne zna niko.
Moram podsetiti i na moj post od ranije, iz meseca juna 2012. - jedna devojka je rekla NE nasilju i smirila svoj život, uzela ga u svoje ruke.
Jedan život nažalost završen je tragično - devojka iz Novog Sada umrla je od posledica prebijanja od strane njenog dečka - njenog voljenog čoveka. Evo vesti.
Vest kao vest, malo senzacionalizma, ali suštinski postavlja se uvek isto pitanje: Zašto neko nije reagovao, posebno što su svi znali da je on, nju tukao godinama. I ona mu se uvek vraćala, posle svega. Apeli sestara, majke, tetke....nisu urodili plodom. Ostajala je sa njim.
Pitam se kao komšija i prijatelj, da li bi vredelo prijaviti situaciju, ako čujete? Naravno da da, neka stoji tamo negde zabeleženo u miliciji, ali SAMO TA DEVOJKA ILI ŽENA MOŽE NAPRAVITI POMAK I SAMO ONA MOŽE UČINITI NEŠTO DA SITUACIJA PRESTANE: Samo ona mora reći NE-ja ne želim takav odnos, ja hoću da se sa tim prestane!!!! Jer situacija se neće promeniti ako mu se ona posle batina vrati. Sav vaš napor pada u vodu.
Pitam se kao roditelj, očajna zbog gubitka jednog maladog života, šta uraditi ako se nađete u takvoj situaciji. Kako jednoj devojci, punoletnoj, zabraniti nešto? Posebno da se zabavlja sa dečkom koga voli?
Pitam se šta jedna devojka radi sa dečkom koji je bio u zatvoru?
Pitam se šta jedna lepa devojka radi u jednoj takvoj vezi?
Da li je istina da je on njoj pružao mnogo toga što roditelji nisu mogli, pa je to razlog za ostanak u jednom takvom odnosu?
Da li su ta prebijanja bila vredna haljine ili poklona kojim bi zataškao stvar?
Da li zaista ozbiljno shvataju pretnje nasilnika-da će ih naći i u zemlju ako se zakopaju, ako ih ostave?
Da li zaista veruju u pretnje i zastrašivanja?
Pa obično se iza takvih reči kriju kukavice, muškarci bez identiteta, jer jedino tako mogu ženu zadržati uz sebe!

http://www.brakiporodica.org/stranica.php?id=5


Definitivno što više razmišljam na tu temu, moram naglasiti da deca nikad nisu kriva. Ona su samo odraz onoga što smo ih naučili, šta smo im pokazali, šta smo svojim primerom dokazali, što smo usadili u njih vaspitanjem i ljubavlju.
Da li smo kao majke, pokazale svojim primerom kako treba, koji su prioriteti, da li smo im dovoljno usadile ljubav prema sebi i da ih ta ljubav čuva ovako nezdravih odnosa?
Da li su majke pokazale svojim primerom, da ne trpe batine, da imaju svoj stav i da sa njim kroz život idu?
Da li su majke ostvarile taj nivo poverenja da se ćerke povere i ispričaju o nemilom događaju ako su ga doživele? Pa ko najbliži, nego majka? Kome drugom reći nego njoj?
Da ekonomska zavisnost obično vodi i u neke druge situacije koje deluju kao da izlaza nema!
UVEK GA IMA!!!
Da li su očevi pokazali svojim primerom šta je zaštita žene, ćerke i kako se na pravi način pokazuje ljubav?
Velika je odgovornost i majki muške dece, koja moraju u svojim sinovima izgraditi poštovanje prema ženi, prvenstveno prema njoj kao majci, pa zatim prema svakoj ženi u životu svog sina, bila ona drugarica, sestra, žena!
Očevi muške dece, nije dovoljno pokazati mačo muškarca svojim sinovima, ne poštovanjem svoje žene, već naprotiv, pokazati da je pravi muškarac onaj koji poštuje svoju ženu i bilo koju drugu ženu iz okoline i da se svaki konflikt rešava razgovorom a ne pesnicama!
Da li smo kao majke i očevi i muške i ženske dece dali dovoljno ljubavi tim malim srcima, našoj deci?
U ovom slučaju moram da konstatujem da je na nama, roditeljima ženske dece, da ih vaspitamo u duhu samosvesnosti, posebnosti jer jedna takva devojka nikad sebi neće dozvoliti da je neko udari i bije. Vaspitati žensku decu da vrede koliko i muška deca u sredinama gde se favorizuju muški potomci.
Usaditi im da novac, dobra kola, skupu odeću mogu same sebi da priušte, radom na sebi, učenjem, nadogradnjom u svakoj godini njihovog života, borbom za sebe, da svoje prilike koriste a ne da puštaju da im život prolazi u prazno.
Porodica kao izvor svih lepota, učionica, doslednost roditelja prilikom učenja dece, od pranja zubića,kupanja, ponašanja pa do toga, da dete voli sebe i svoj život. Nije lako ali je po meni to zadatak roditelja, obaveza i dužnost.
Mi, roditelji smo ti koji smo odgovorni za ponašanje i za stavove naše dece. Škola i društvo imaju takođe svoj pečat.
Roditeljstvo je velika odgovornost, neko to shvati a neko nažalost ne!! Uvek ispaštaju deca.

http://dalje.com


Naravno i da država i moralne vrednosti u društvu imaju svoju funkciju.
Kako jedan milicioner na uviđaju može da piše prijavu i da se maksimalno zauzme za ženu koja je prijavila zlostavljanje i ima onih koji "kao" smiruju situaciju i odu-mirne savesti, ostavivši ženu sa zlostavljačem. Odmah mi se javlja pomisao da sigurno i on ima te vaspitne mere u svojoj porodici i da je svaka žena zaslužila jednu turu batina.
Ostavlja se na procenu i savest patrole koja stigne na mesto zločina. E pa ne može tako!!!
Sve mora da se kokretizuje i da postoji pravilo ponašanja u takvim situacijama.
Još jednom ću se vratiti na devojku koja je svoju ispovest ispričala pred kamerama u emisiji Sanje Marinković. Na pitanje Sanjino: "Zašto je godinama ćutala o zlostavljanju koje je doživljavala, što makar nekoj prijateljici nije rekla?" Odgovor me je iznenadio jer je iskreno zazvučao ali realan totalno: " Bilo me je sramota! Ko normalan bi to trpeo!!!!?????" Naravno, doživela bi osude od svojih prijateljica. Kako se uopšte ponašati kad shvatite da neka vaša prijateljica doživljava zlostavljanje? Na koji način joj davati podršku ako ona ostaje i ne želi da ostavi zlostavljača? Pričati joj, objašnjavati da izbora ima..... pa onda ona počne i vas da izbegava? Kako odigrati, a da ona shvati da ste joj podrška i šta je to u ženama kad misle da promeniti muškarca mogu?
Ova devojka se svog zlostavljača oslobodila kad je pretnje i batine koje je njoj upućivao, sledeći put želeo da isproba na detetu!!! E to ona nije mogla da dozvoli!!!!!! Kakva ironija, jer verujem da njeni roditelji ne bi sve to dozvolili da su znali!!!! Shvatila je tek kad je postala majka!
Za kraj želim da sa vama podelim priču:
Letnji dan na Adi, Sunce upeklo i rešim da se pokvasim. Polako se kvasim a pored mene jedna žena radi isto. U jednom trenutku, počinje prskanje, žena zamoli da prestanu. Zaključim ja da su joj to muž, ćerka i sin. Deca prestadoše, ali muž nastavlja i ona malo uvređeno, zamoli da prestane dok se ne pokvasi. Mom iznenađenju nukad kraja kad je on počeo da je psuje!!! Ja te neke psovke nisam nikada čula, moj Bože!!! 
" Šta izigravaš gospođu? psovka Kvariš nam dan! psovka Bolje da te nisam ni poveo! psovka Ne znaš da se ponašaš! psovka Kravo! psovka Primitivko! psovka Ćurko!.....(poznala sam samo: Je... ti mater i p.... ti materina)
 Ja vam ne mogu opisati moju zgranutost i šokiranost ali ja ne bi bila ja da mu tiho i kroz zube nisam rekla: 
" Prekini sa psovkama i ćuti, nisam došla ovde tvoje gluposti da slušam!" I prekinuo je iznenađen totalno, i svaki čas bi pogledao ka meni.
Gospođa se vratila na obalu i sela. Izašavši iz vode sa prijateljicom reših da ako je bude još napadao da reagujemo. Spremne za napad!!!
Scena sledeća:
Posle pola sata čitanja i dremakanja, reših da idem u vodu, kad tamo idila. On je drži u rukama i polako je unosi u vodu, ona sva ozarena i srećna a on kao ćuran ponosan.
Okrenem se i vratim na obalu. Stvar izglađena i zaboravljena od strane njegove žene. 
E Sanda, ako ti to ne bi dozvolila svom muškarcu ima ko bi. Neko na taj način pravi svoju idilu.
(kad smo se pomirili kako smo se jako voleli)
Nadam se da sam vas i malo nasmejala.
Neka ovaj moj post pročita makar jedna zlostavljana žena, neka razmisli o svojoj situaciji i neka donese odluku da ne želi dalje tako da živi i ja ću biti srećna, najsrećnija. Izbora ima!!!!











3 коментара:

  1. МРЕЖА ЗАШТИТЕ ОД ЗАНЕМАРИВАЊА, ЗЛОСТАВЉАЊА И НАСИЛНОГ ПОНАШАЊА
    https://www.facebook.com/photo.php?v=4135304301144

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Cijeli moj život nikad nisam vidio ništa što bi tako brzo djelovalo kao čarolija Dr.Agbazara. Nakon što sam kontaktirao Dr.Agbazaru, počeo sam vjerovati u izreku da svaki novčić ima dvije strane. Kad me je ljubavnik ostavio, zaklela se da mi se više nikada neće vratiti, ali hvala Bogu što mi je pomoću Dr.Agbazare u roku od 48 sati vratila svog ljubavnika i također želim da drugi ljudi koji su slomljeni srca kontaktiraju Dr. Agbazara kroz ove detalje ispod koje su putem e-pošte: ( agbazara@gmail.com ) ili putem Whatsapp na +2348104102662 onda možete vidjeti čudesa Dr.Agbazara


















































      Cijeli moj život nikad nisam vidio ništa što bi tako brzo djelovalo kao čarolija Dr.Agbazara. Nakon što sam kontaktirao Dr.Agbazaru, počeo sam vjerovati u izreku da svaki novčić ima dvije strane. Kad me je ljubavnik ostavio, zaklela se da mi se više nikada neće vratiti, ali hvala Bogu što mi je pomoću Dr.Agbazare u roku od 48 sati vratila svog ljubavnika i također želim da drugi ljudi koji su slomljeni srca kontaktiraju Dr. Agbazara kroz ove detalje ispod koje su putem e-pošte: ( agbazara@gmail.com ) ili putem Whatsapp na +2348104102662 onda možete vidjeti čudesa Dr.Agbazara


















































      Избриши